5463456

پیورا ۷۰ با گوگل پلی؟ شایعاتی که قوت می‌گیرند

تصویری از هواوی پیورا ۷۰ با اپلیکیشن‌های گوگل در فضای مجازی منتشر شده است.

این تصویر که توسط رولاند کوانت، خبرنگار معروف افشاگری، منتشر شده، رندری از این گوشی جدید هواوی را نشان می‌دهد که در آن شاهد آیکون‌های گوگل پلی، جیمیل و یوتیوب در صفحه‌ی اصلی هستیم.

اما آیا این تصویر واقعی است؟

کوانت مدعی است که این رندر را از واحد بازاریابی “رسمی” هواوی در امارات دریافت کرده است. با این حال، این تصویر در وب‌سایت رسمی هواوی در امارات دیده نمی‌شود و تمام رندرهای رسمی منتشر شده تاکنون از پیورا ۷۰، این گوشی را بدون اپلیکیشن‌های گوگل نشان داده‌اند.

دو احتمال وجود دارد:

حذف سریع رندر: شاید هواوی این رندر را به‌سرعت از وب‌سایت خود حذف کرده باشد، چرا که نشان‌دهنده‌ی حضور گوگل پلی در گوشی است که به‌طور رسمی تحریم شده است.
تصویر جعلی: احتمال دیگر این است که این رندر جعلی باشد و کوانت به‌طور اشتباه آن را منتشر کرده باشد.

نصب غیررسمی گوگل پلی دشوارتر شده است:

یکی از کاربران در توییتی زیر پست کوانت، اشاره کرده است که نصب غیررسمی اپلیکیشن‌های گوگل روی سری پیورا ۷۰، به‌ویژه گوگل کروم، دشوارتر از مدل‌های قبلی شده است.

هواوی و تحریم‌های گوگل:

به‌دلیل تحریم‌های اعمال‌شده توسط آمریکا، هواوی اجازه‌ی استفاده از سرویس‌های گوگل در گوشی‌های خود را ندارد. به همین دلیل، کاربران مجبورند برای دانلود و به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها از فروشگاه AppGallery، جایگزین گوگل پلی، استفاده کنند.

با وجود این شایعات، هنوز مشخص نیست که آیا پیورا ۷۰ با گوگل پلی عرضه خواهد شد یا خیر.

انتشار این تصویر، امیدها را برای حضور گوگل در این گوشی جدید زنده کرده است، اما باید منتظر ماند و دید که آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا نه.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ به نظر شما پیورا ۷۰ با گوگل پلی عرضه می‌شود؟