هزینه چشمگیر تعمیر و نگهداری گوشی شیائومی ۱۴ اولترا

گوشی شیائومی ۱۴ اولترا، به‌عنوان جدیدترین پرچمدار این شرکت، با یک نسخه ویژه تیتانیومی به بازار عرضه شده است. اخیراً لیست رسمی هزینه تعمیر اجزای مختلف این گوشی به‌طور جداگانه منتشر شده است و نشان می‌دهد که هزینه تعمیر برخی از اجزای آن افزایش قابل توجهی داشته است.

هزینه تعمیر گوشی شیائومی ۱۴ اولترا هرگز ارزان نبوده است. با توجه به گزارشات جدید، شیائومی لیستی از هزینه‌های تعمیر و جایگزینی قطعات مختلف ازجمله دوربین‌ها، باتری، نمایشگر و مادربرد مدل ۱۴ اولترا را منتشر کرده است. اگر گوشی شما تحت پوشش شرایط گارانتی باشد، هزینه تعمیر هرکدام از این بخش‌ها تنها به ۴۰ یوان (۵.۵ دلار) می‌رسد، که برای این گوشی پرچمدار، کاملاً مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد.

اما اگر گوشی شما زیر پوشش گارانتی نباشد، هزینه‌های تعمیر و نگهداری می‌تواند به چشمگیری افزایش یابد. گوشی‌های پرچمدار اغلب نیاز به هزینه‌های بالایی برای جایگزینی قطعات دارند و شیائومی ۱۴ اولترا هم از این قاعده مستثنی نیست، به‌ویژه در نسخه تیتانیومی که قیمت بیشتری دارد.

به‌عنوان مثال، هزینه تعمیر نمایشگر در نسخه استاندارد و تیتانیومی این گوشی به‌ترتیب به ۱۳۵۰ یوان (۱۸۷ دلار) و ۱۶۹۰ یوان (۲۳۴ دلار) می‌رسد. این افزایش هزینه، درحالی است که مشخصات نمایشگر تغییر چندانی نکرده است.

علاوه بر نمایشگر، هزینه تعمیر دیگر اجزا نیز افزایش یافته است. به‌عنوان مثال، هزینه تعویض مادربرد از ۲۳۸۰ یوان (۳۲۹ دلار) به ۳۰۳۰ یوان (۴۱۹ دلار) افزایش یافته است. هزینه‌های دیگر نیز به‌شرح زیر است:

دوربین عریض: ۱۰۰۰ یوان (۱۳۸ دلار)
دوربین فوق‌عریض: ۴۹۰ یوان (۶۸ دلار)
دوربین تله‌فوتو: ۱۸۰ یوان (۲۵ دلار)
دوربین سلفی: ۶۰ یوان (۸ دلار)
باتری: ۱۸۰ یوان (۲۵ دلار)
پنل پشتی: ۲۹۰ یوان (۴۰ دلار)
بلندگو: ۳۰ یوان (۴ دلار)

با توجه به این افزایش هزینه‌ها، ممکن است نگهداری و تعمیر گوشی شیائومی ۱۴ اولترا، به‌طور کلی هزینه‌بر باشد. درنتیجه، اگر تصمیم به خرید این گوشی دارید، بهتر است هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن را هم در نظر بگیرید.

همچنین بررسی کنید ...

شیائومی 14T پرو: مدعی جدید تاج و تخت قدرت در دنیای اندروید

شیائومی 14T پرو، جانشین 13T پرو، با تراشه‌ی قدرتمند دیمنسیتی 9300 مدیاتک، به دنبال تصاحب …