دوشنبه , 29 آوریل 2024

اندروید 15: بازگشت ویجت‌ها به لاک‌اسکرین

گوگل در حال توسعه قابلیتی جدید برای اندروید 15 است که امکان افزودن ویجت‌ها به لاک‌اسکرین را فراهم می‌کند. این قابلیت پس از نزدیک به یک دهه، بازگشت ویجت‌ها به لاک‌اسکرین اندروید را رقم خواهد زد.

ویجت‌ها یکی از ویژگی‌های کاربردی اندروید هستند که اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بااین‌حال، در حال حاضر برای دسترسی به ویجت‌ها، باید قفل دستگاه را باز کرد. قابلیت جدید اندروید 15 این مشکل را برطرف می‌کند و امکان دسترسی سریع و آسان به ویجت‌ها را فراهم می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، گوگل دو ویژگی درحال توسعه را برای افزودن ویجت‌ها به لاک‌اسکرین اندروید 15 بررسی می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها، یک کشوی ویجت جدید است که با کشیدن دست به سمت داخل از طرف راست لاک‌اسکرین باز می‌شود. این کشو از ویجت‌های قدیمی پشتیبانی می‌کند، اما ظاهراً گوگل در حال کار بر روی یک سیستم جدید برای پشتیبانی از ویجت‌های جدیدتر نیز هست.

ویژگی دیگر، پشتیبانی از RemoteViews در ویجت At a Glance گوگل است. این ویجت به طور پیش‌فرض در گوشی‌های پیکسل قرار دارد و اطلاعات مفیدی مانند آب‌وهوا، زمان و اعلان‌ها را ارائه می‌دهد. با اضافه‌شدن پشتیبانی از RemoteViews، ویجت At a Glance می‌تواند از اطلاعات سایر برنامه‌ها نیز استفاده کند و قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

با توجه به این گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که قابلیت افزودن ویجت‌ها به لاک‌اسکرین یکی از ویژگی‌های مهم اندروید 15 خواهد بود. این قابلیت می‌تواند تجربه کاربری اندروید را بهبود بخشد و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز کاربران را آسان‌تر کند.

همچنین بررسی کنید ...

پولستار، رقیب تسلا، به جمع گوشی‌سازان می‌پیوندد

پولستار، برند محبوب خودروهای برقی، اولین گوشی هوشمند خود را رونمایی کرد. این گوشی که …