مایکروسافت با راهاندازی فروشگاه بازیهای موبایل خود در ماه جولای، به دنبال چالش کشیدن غولهای این صنعت، یعنی اپل و گوگل، است.
سارا باند، رئیس ایکسباکس، در مصاحبهای با بلومبرگ این خبر را تایید کرد. او گفت که این فروشگاه در ابتدا بازیهای اختصاصی مایکروسافت را عرضه میکند و در نهایت به سایر ناشران نیز اجازه میدهد تا بازیهای خود را در آن به فروش برسانند.
اما نکتهی جالب اینجاست که این فروشگاه به صورت یک اپلیکیشن مجزا نخواهد بود، بلکه به عنوان یک وبسایت جامع راهاندازی خواهد شد. باند دلیل این کار را “دسترسی همهجانبه از طریق هر دستگاه و کشوری، بدون محدودیتهای فروشگاههای مبتنی بر اکوسیستمهای خاص” عنوان میکند.
ایدهی فروشگاه بازیهای وبسایت محور ایکسباکس، نوآورانه اما چالشبرانگیز است. هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چگونه میخواهد این پلتفرم را به رقیبی جدی برای اپل و گوگل تبدیل کند.
اما مایکروسافت سابقهی خوبی در زمینهی نوآوری دارد. در سال 2022، این شرکت ایدهی “فروشگاه نسل بعدی” را مطرح کرد و یک ماه بعد، خریداری اکتیویژن بلیزارد را نهایی کرد.
با توجه به این سابقه، میتوان انتظار داشت که فروشگاه بازیهای موبایل ایکسباکس نیز حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.
نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا فکر میکنید فروشگاه ایکسباکس میتواند در بازار بازیهای موبایل موفق عمل کند؟