یکی از ویژگیهای آیفون 2020 فاش شد
معمولا پس از این که اپل کمپانیهای کوچک و استارتآپها را به مالکیت خود درمیآورد؛ کمتر از یک سال بعد، این خرید کوپرتینوییها به معرفی یک ویژگی برای آیفون یا رونمایی از یک سرویس جدید ختم میشود.
یکی از بهترین نمونهها برای این گفته، خرید کمپانی یک فعال در حوزه بیومتریک با نام AuthenTec بود که در سال ۲۰۱۲ و به مبلغ ۳۵۶ میلیون دلار توسط اپل خریداری شد. یک سال پس از خرید این شرکت، فناوری Touch ID به عنوان برگ برنده آیفون ۵ اس رونمایی شد.
اگر اپل همچنان به این روند وفادار بماند، احتمالا در iOS 14 و آیفونهای سال بعد شاهد حضور نسل جدید انیموجی و میموجی خواهیم بود. اپل به تازگی به CNBC اعلام کرده که کمپانی IKinema را خریده است، اما مبلغ پرداخت شده را اعلام نکرد. در میان تکنولوژیهایی که این شرکت توسعه داده است، میتوان به سیستمی اشاره کرد که چهره ثبت شده افراد در ویدیوها را به کاراکترهای انیمیشنی تبدیل میکند.
کمپانی بریتانیایی IKinema خود را به عنوان شرکتی معرفی میکند که «به تولید کنندگان نسل بعدی بازیها و تجربههای واقعیت مجازی کمک میکند تا آزادی و دسترسی شگفت انگیزی را ارائه کنند». البته این شرکت، اولین شرکت گرافیکی فعال در زمینه انیمیشنهای سه بعدی نیست که به مالکیت اپل درآمده است. در سال ۲۰۱۵، این غول دنیای فناوری به خرید FaceShift اقدام کرد؛ شرکتی که با توسعه فناوری خاص خود میتواند در لحظه حالات چهره شخص را ثبت کند. در نهایت تکنولوژی مذکور به خلق انیموجی و میموجی توسط اپل منجر شد.
اما IKinema در بیانیهای در تعریف از خود، اینچنین میگوید:
فناوری IKinema توسط تیمهای توسعه دهنده در جهان پذیرفته شده است تا از طریق آن، با ارائه نتایج با وضوح بالا در حرکات شخصیتها و غوطهور شدن بازیکن در جهانهای متحرک بازیها، به بازیها حیات ببخشند. این شامل کاهش قابل توجه هزینه و تسریع مراحل تولید نیز هست که سرعت عرضه بازی به بازار را تا ۵ برابر (یا بیشتر)، افزایش میدهد.
با ورود به وبسایت IKinema نمیتوان سوابق فعالیت این شرکت را مشاهده کرد، زیرا وبسایت در حال حاضر غیر فعال است. اما با توجه به ویدیوهایی که این شرکت در یوتیوب منتشر کرده است، میتوان به گوشههایی از ویژگیهای فناوری انیمیشنهای سه بعدی آن پی برد.
در نهایت شاید جالب باشد بدانید که بزرگترین خرید اپل تا به این لحظه، خرید Beats Audio به مبلغ ۳ میلیارد دلار بود که در ماه مه سال ۲۰۱۴ به ثبت رسید. هدف اپل از خرید این شرکت، دسترسی به Beats Music بود که در آن زمان تنها ۱۱۱ هزار عضو داشت. تقریبا بیش از یک سال بعد، سرویس اپل موزیک راه اندازی شد که اکنون یکی از سرویسهای مطرح در زمینه استریم موسیقی است.
منبع : دیجی کالا مگ