سرعت 6G بیست برابر سریع‌تر از 5G!

خبر بزرگ دنیای فناوری: دانشمندان ژاپنی با ساخت نمونه اولیه‌ی دستگاه 6G، سرعتی معادل 100 گیگابیت بر ثانیه را به نمایش گذاشتند. این سرعت خارق‌العاده، 20 برابر سریع‌تر از نسل فعلی اینترنت (5G) است و نویدبخش تحولات عظیمی در دنیای ارتباطات است.

این شاهکار علمی توسط کنسرسیومی از شرکت‌های پیشرو در صنعت مخابرات ژاپن از جمله DOCOMO، NTT، NEC و فوجیتسو به دست آمده است. نمونه اولیه‌ی ساخته شده می‌تواند در مسافت‌های بیش از 100 متر، با استفاده از باندهای 100 گیگاهرتز در محیط‌های داخلی و 300 گیگاهرتز در فضای باز، به این سرعت فوق‌العاده دست یابد.

اگرچه دستیابی به چنین سرعتی در حال حاضر در حد یک آزمایش علمی است، اما افق‌های جدیدی را به روی دنیای اینترنت و ارتباطات می‌گشاید. با 6G، می‌توانیم شاهد:

ارتباطات هولوگرافیک بدون تاخیر: تصور کنید که با افراد در هر کجای دنیا به صورت کاملاً واقعی و بدون هیچ‌گونه تاخیر صحبت کنید!
تجربیات فراگیر واقعیت مجازی و افزوده: غرق شدن در دنیای مجازی و تعامل با آن به گونه‌ای که تاکنون هرگز تجربه نکرده‌ایم.
دانلود و آپلود سریع‌تر اطلاعات: حجم‌های عظیم داده‌ها را در چشم به هم زدنی دانلود یا آپلود کنید.

با وجود این پیشرفت چشمگیر، چالش‌هایی نیز پیش روی نسل ششم اینترنت وجود دارد. 6G از باندهای فرکانسی بالاتر از 5G استفاده می‌کند که می‌تواند تحت تاثیر عواملی مانند دیوارها و حتی بارش باران به طور قابل‌توجهی ضعیف شود.

با این حال، شکی نیست که 6G انقلابی در دنیای ارتباطات ایجاد خواهد کرد و زمینه را برای نوآوری‌های شگفت‌انگیزی در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش، پزشکی، سرگرمی و کسب‌وکار فراهم خواهد کرد.

نظر شما در مورد این دستاورد علمی شگفت‌انگیز چیست؟ به نظر شما 6G چه تاثیری بر زندگی ما خواهد گذاشت؟

همچنین بررسی کنید ...

5463456345

اپل تراشه‌های M2 Ultra را به سرورهای هوش مصنوعی خود می‌آورد!

طبق گزارش‌های جدید، اپل در حال راه‌اندازی سرورهای هوش مصنوعی اختصاصی خود با استفاده از …