پنج‌شنبه , 9 می 2024

اسپیس ایکس با همکاری تی‌موبایل، اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های معمولی آورد

اسپیس ایکس و تی‌موبایل با همکاری یکدیگر، اولین پیامک دوطرفه را از طریق ماهواره به گوشی‌های معمولی ارسال کردند. این اقدام نشان‌دهنده‌ی پیشرفت چشمگیر در زمینه‌ی اینترنت ماهواره‌ای است و می‌تواند به گسترش پوشش شبکه‌های مخابراتی در مناطق دورافتاده و کم‌جمعیت کمک کند.

اسپیس ایکس قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، خدمات اینترنت ماهواره‌ای را به‌طور کامل به گوشی‌های معمولی ارائه دهد. این خدمات شامل ارسال پیامک، تماس صوتی و اینترنت موبایلی خواهد بود.

فناوری مورد استفاده در این طرح، از پروتکل‌های 4G/LTE استفاده می‌کند و نیازی به نصب تجهیزات اضافی در گوشی‌ها ندارد. این امر باعث می‌شود که این فناوری برای کاربران مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.

اسپیس ایکس و تی‌موبایل تنها شرکت‌هایی نیستند که در زمینه‌ی اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های معمولی فعالیت می‌کنند. شرکت AT&T نیز با همکاری AST SpaceMobile، اولین تماس صوتی ماهواره‌ای دوطرفه را در ماه آوریل ۲۰۲۲ انجام داد.

با پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه‌ی اینترنت ماهواره‌ای، در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش این فناوری در سراسر جهان خواهیم بود. این امر می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی افراد در مناطق دورافتاده و کم‌جمعیت کمک کند.

همچنین بررسی کنید ...

Good Lock سامسونگ بالاخره در گوگل پلی!

خبر خوش برای طرفداران شخصی‌سازی رابط کاربری سامسونگ! اپلیکیشن محبوب Good Lock که تا پیش …