سامسونگ در یک قدمی تصمیمی اعصاب خردکن!

شاید یکی از بزرگترین ایراداتی که به شیائومی و رابط کاربری MIUI گرفته می‌شود وجود تبلیغات در بدنه محیط کاربری است. در حالیکه تقریباً همه شرکت‌ها مدعی مخالفت با این حرکت هستند به نظر شرکت سامسونگ قصد در تغییر رویه‌ و افزودن تبلیغات به گوشی‌های کاربران خود دارد.

543453 - سامسونگ در یک قدمی تصمیمی اعصاب خردکن!

سامسونگ در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در سراسر دنیاست و محصولات این شرکت در همه نقاط دنیا عرضه شده و طرفداران بی‌شماری دارد.

این جامعه آماری بسیار گسترده شاید مهمترین عامل محرک برای سامسونگ جهت تهییج به استفاده از پتانسیل بالای کاربران در کسب درآمد باشد؛ درآمدی که تبلیغات یکی از مهمترین و پرسودترین آنهاست.

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده سامسونگ پنج روز پیش برندی با نام Samsung Mobile Ads را در دفتر ثبت مالکیت‌های معنوی اتحادیه اروپا به ثبت رسانده تا بتواند به کمک آن تبلیغات خود را در بستر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ارائه دهد.

53443 - سامسونگ در یک قدمی تصمیمی اعصاب خردکن!

این سرویس که به نظر کار خود را باید از اوایل سال آینده میلادی آغاز کند بستری برای سامسونگ فراهم خواهد کرد تا بتواند با ورود به تجارت پرسود تبلیغات، علاوه بر افزایش درآمد خود، راهکاری برای شناسایی بهتر کاربران جهت پیشنهاد بهتر محصولات به آنها نیز ارائه دهد.

البته باید این نکته را متذکر شویم که تبلیغات در ادبیات سامسونگ چندان واژه‌ای مهجور نیست و این شرکت در حال حاضر در تلویزیون‌های هوشمند خود با برنامه Samsung Ads، درآمد نسبتاً مناسبی را ایجاد کرده است و طراحی مخفی و بسیار خوب این سرویس باعث شده تا در عین اینکه اهداف تبلیغاتی سامسونگ برآورده می‌شود، عرضه آنها چندان به مذاق کاربران نامناسب نباشد.

علاوه بر این سامسونگ «وضعیت شرایط سرویس‌دهی» این تلویزیون‌ها و منویی که برای غیرفعال کردن آنها ارائه شده را به نحوی در بدنه تلویزیون جای داده که دسترسی به آن کمی مشکل است و به همین خاطر نمی‌توان به راحتی آن را از تلویزیون هوشمند این شرکت حذف کرد.

به هر حال افزوده شدن تبلیغات به رابط کاربری گوشی‌های هوشمند نیز باید با احتیاطی بسیار زیاد پیاده‌سازی شود تا به جای اینکه باعث سودآوری سامسونگ شود، اثرات منفی بر جای نگذارد و وجه سامسونگ موبایل را خدشه دار نکند.

سامسونگ تا به امروز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است و انتظار داریم که این روش تبلیغات چندان حالت علنی پیدا نکند؛ چرا که پتانسیل بسیار بالایی برای سوء برداشت و روبرو شدن به یک جبهه مقاوم در برابر خود را دارد و به همین دلیل احتیاط بسیار زیاد از سوی شرکت کره‌ای را می‌طلبد.

 

منبع : شهر سخت افزار

مطالب مرتبط