موتورولا شمشیر از رو بسته برای فتح قله سوم جهان!

سرجیو بونیاک، مدیرعامل موتورولا، در تازه‌ترین سخنان خود، از عزم این شرکت برای تبدیل شدن به یکی از سه تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان طی سه سال آینده خبر داد. این هدف جاه‌طلبانه، موتورولا را از استراتژی انقباضی سال‌های گذشته به سمت برنامه‌های توسعه‌طلبانه سوق می‌دهد.

نقشه راه “پروژه گلادیاتور”:

بونیاک با اتکا به تجربه خود به عنوان معاون ارشد گروه لنوو و مدیرعامل گروه تجاری موبایل این شرکت، طرحی با نام “پروژه گلادیاتور” را تدوین کرده است. این پروژه بر پایه سه استراتژی کلیدی بنا شده است:

تمرکز بر بازار جهانی: موتورولا قصد دارد با عبور از مرزهای آمریکای شمالی و لاتین، سهم خود را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند افزایش دهد.
گوشی‌های هوشمند رده‌بالا: سری Edge و گوشی‌های تاشو Razr موتورولا، پرچم‌داران این برند در تصاحب بازار گوشی‌های هوشمند رده‌بالا خواهند بود.
همکاری با برندهای محبوب: موتورولا با عقد قرارداد با برندهایی مانند Bose، Pantone و Corning، قصد دارد طیف کاربران خود را گسترش دهد و نظر نسل Z، مشتریان B2B و بانوان را به خود جلب کند.

نتایج اولیه امیدوارکننده:

پروژه گلادیاتور تاکنون نتایج امیدوارکننده‌ای را به دست آورده است. حجم عرضه گوشی تاشو Moto Razr 40، پنج برابر نسل قبلی خود شده و فروش ThinkPhone نیز سه برابر افزایش یافته است.

رشد چشمگیر و چشم‌انداز روشن:

فروش گوشی‌های هوشمند لنوو در سال مالی 2023/2024، 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. 25 درصد از درآمد این شرکت نیز به واسطه فروش محصولات ممتاز در بازارهای آسیا و اقیانوسیه به دست آمده است. بونیاک که زمانی شاهد تلاش موتورولا برای بقا بود، اکنون از “مبارزه برای پیروزی” در این شرکت سخن می‌گوید. او ظهور گوشی‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی را عاملی برای تقویت نتایج قوی پیش‌بینی‌شده موتورولا می‌داند.

نظر شما چیست؟

آیا موتورولا می‌تواند به هدف خود برای تبدیل شدن به یکی از سه تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان دست یابد؟ استراتژی “پروژه گلادیاتور” چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟ دیدگاه‌ها و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین بررسی کنید ...

574574567

Moto G85 جانشین G84 با قیمت 300 یورو و احتمالا 12 گیگ رم

موتورولا در حال آماده شدن برای رونمایی از نسل جدید سری G خود، Moto G85 …